របៀបសរសេរគម្រោងអាជីវកម្ម
គម្រោងពាណិជ្ជកម្ម គឺជាផែនទីដ៏ចាំបាច់មួយដើម្បីទទួលបាននូវជោគជ័យក្នុងការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម ។ ឯកសារដែលសរសេរនេះជាគម្រោងសម្រាប់រយៈពេល ៣ ទៅ ៥ ឆ្នាំខាងមុខ និងជាជំហានបន្ដបន្តាប់ដែលក្រុមហ៊ុនមួយត្រូវធ្វើតាមដើម្បីឲ្យទទួលកំណើនប្រាក់ចំណូល ។
១. សំណេរសង្ខេបស្ដីពីប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្ម
សំណេរសង្ខេបស្ដីពីប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្ម គឺជាផ្នែកមួយដែលមានសារៈសំខាន់ជាទីបំផុតនៅក្នុងគម្រោងពាណិជ្ជកម្មទាំងមូល ។ ផ្នែកនេះសង្ខេបខ្លីៗ ពីទីតាំងរបស់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក កន្លែងដែលអ្នកចង់ធ្វើពាណិជ្ជកម្ម និងប្រាប់គេពីហេតុផលដែលបញ្ជាក់ថាគម្រោងពាណិជ្ជកម្មរបស់អ្នកអាចទទួលបាននូវភាពជោគជ័យ ។ ប្រសិនបើអ្នកកំពុងស្វែងរកជំនួយផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ នោះប្រតិបត្តិការសង្ខេបនេះគឺជាឱកាសទីមួយ ក្នុងការក្តោបយកចំណាប់អារម្មណ៍របស់អ្នកវិនិយោគទុនដ៏មានសក្ដានុពលរបស់អ្នក ។
ប្រតិបត្តិការសង្ខេប គួរតែសរសេរខ្លីៗពីភាពខ្លាំងរបស់គម្រោងទាំងមូល ហើយក៏ជាផ្នែកចុងក្រោយដែលអ្នកត្រូវសរសេរផងដែរ ។ ទោះបីជាអ្នកគួរសរសេរវានូវកថាខណ្ឌចុងក្រោយក៏ដោយ ក៏វានៅតែជាការចាំបាច់ក្នុងបង្ហាញភាពខ្លាំងមុនគេផងដែរ នៅក្នុងគម្រោងទាំងមូល ។
ខាងក្រោមនេះជាអ្វីដែលអ្នកត្រូវសរសេរនៅក្នុងសេចក្ដីសង្ខេបនៃប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្មរបស់អ្នក៖
ប្រសិនបើអ្នកមានជំនួញស្រាប់ហើយ អ្នកគួររាយនូវចំនុចដូចខាងក្រោម៖
សេចក្ដីណែនាំពីបេសកកម្មការងារ៖ ពន្យល់ពីលក្ខណៈទូទៅនៃជំនួញរបស់អ្នក ដែលអាចមានទំហំបួនប្រាំប្រយោគរហូតដល់មួយកថាខណ្ឌ ។
ពត៌មានស្ដីពីក្រុមហ៊ុន៖ សរសេរសេចក្ដីពន្យល់ខ្លីមួយអំពីកាលបរិច្ឆេតបង្កើតក្រុមហ៊ុន រាយនាមស្ថាបនិកទាំងឡាយ និងតួនាទី ចំនួននិយោជិក និងទីតាំងពាណិជ្ជកម្ម ។
ប្រាប់ត្រួសៗពីភាពរីកចំរើន៖ បញ្ចូលឧទាហរណ៍នៃការរីកចំរើនរបស់ក្រុមហ៊ុន (ឧទាហរណ៍៖ ក្រុមហ៊ុន កខគ មានកំណើនបន្ទាត់ប្រាក់ចំណេញ និងភាគហ៊ុនទីផ្សារពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ តាំងពីគ្រាដំបូង) ។ ការបង្ហាញពីក្រាបរូបភាព និងក្រាបសសរ ពិតជាល្អណាស់នៅក្នុងផ្នែកនេះ ។
ផលិតផល ឬសេវាកម្ម៖ សរសេរខ្លីៗពីផលិតផល និងសេវាកម្មដែលអ្នកផ្ដល់ដល់អតិថិជន ។
ពត៌មានហិរញ្ញវត្ថុ៖ ប្រសិនបើអ្នកកំពុងស្វែងរកជំនួយផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ សូមបញ្ចូលនូវពត៌មានស្ដីពីធនាគារ និងអ្នកវិនិយោគទុកបច្ចុប្បន្នរបស់អ្នក ។
សង្ខេបពីគម្រោងអនាគត៖ ប្រាប់ពីគោលដៅដែលអ្នកនឹងឈោងចាប់នៅពេលខាងមុខ ។
ដោយមិនគិតពី “សេចក្ដីណែនាំពីបេសកកម្មការងារ” គ្រប់ពត៌មាននៅក្នុងសំណេរសង្ខេបស្ដីពីប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្ម គួរតែមានទម្រង់សង្ខេបខ្លី និងមានត្រឹមតែមួយទំព័រប៉ុណ្ណោះ ។ សំណេរសង្ខេបស្ដីពីប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្ម គឺជាផ្នែកដំបូងគេនៅក្នុងគម្រោងពាណិជ្ជកម្ម ដែលអ្នកអាននឹងមើលឃើញមុនគេ ដូច្នេះគ្រប់ពាក្យទាំងអស់ត្រូវមានការពិនិត្រពិច័យ ។
ប្រសិនបើអ្នកទើបតែចាប់ផ្ដើមធ្វើពាណិជ្ជកម្ម ឬជាពាណិជ្ជករថ្មីស្រឡាងម្នាក់៖
អ្នកមិនសូវមានអ្វីសរសេរស្ដីពីក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកនោះទេ ដូច្នេះអ្នកអាចសរសេរពីបទពិសោធន៍ និងប្រវត្តិរបស់អ្នក ក៏ដូចជាការសម្រេចចិត្តដែលធ្វើឲ្យអ្នកចាប់ផ្ដើមសហគ្រាសមួយនេះ ។
បង្ហាញថាអ្នកបានធ្វើការវិភាគទៅលើទីផ្សារយ៉ាងច្បាស់ ។ សរសេរពីសេចក្ដីត្រូវការ ឬចន្លោះខ្វះខាតនៅក្នុងគោលដៅទីផ្សាររបស់អ្នក ព្រមទាំងដំណោះស្រាយដ៏ជាក់លាក់របស់អ្នកក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហានោះ ។ អ្នកត្រូវសរសេរបញ្ចុះបញ្ចូលអ្នកអាន ឲ្យគេជឿជាក់ថា អ្នកពិតជាអាចទទួលបាននូវជោគជ័យក្នុងគោលដៅទីផ្សារនេះបាន រួចបន្ទាប់មកអ្នកត្រូវណែនាំនូវគម្រោងនាពេលអនាគតរបស់អ្នកដល់គេ ។
សូមចាំថា សេចក្ដីសង្ខេបស្ដីពីប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្ម គឺជាអ្វីដែលអ្នកត្រូវសរសេរចុងក្រោយគេបង្អស់ ។ ដូច្នេះផ្នែកដំបូង អ្នកត្រូវសរសេរគឺ “សេចក្ដីណែនាំពីក្រុមហ៊ុន” ។
២. សេចក្ដីណែនាំពីក្រុមហ៊ុន
សេចក្ដីណែនាំបីក្រុមហ៊ុន ផ្ដល់នូវពត៌មានទៅលើអ្វីដែលអ្នកធ្វើ រៀបរាប់ពីអ្វីដែលធ្វើឲ្យជំនួញរបស់អ្នកខុសពីអ្នកដទៃ និងទីផ្សារដែលអ្នកកំពុងតែផ្ដល់នូវផលិតផលឬសេវាកម្ម ។ (ប្រសិនអ្នកចង់បានពត៌មានបន្ថែមពីចំនុចនេះសូម ដាក់មតិស្នើរសុំនៅក្នុងប្រអប់បញ្ចេញមតិ)
៣. ការវិភាគទីផ្សារ
មុនពេលដាក់ដំណើរការពាណិជ្ជកម្មរបស់អ្នក ការស្រាវជ្រាវអំពីពាណិជ្ជកម្មរបស់អ្នក ទីផ្សារ និងដៃគូប្រជែង គឺជារឿងចាំបាច់ណាស់ ។ (ប្រសិនអ្នកចង់បានពត៌មានបន្ថែមពីចំនុចនេះសូម ដាក់មតិស្នើរសុំនៅក្នុងប្រអប់បញ្ចេញមតិ)
៤. អង្គភាព និងការគ្រប់គ្រង
អង្គភាព និងការគ្រប់គ្រង់ត្រូវដើរតាម “ការវិភាគទីផ្សារ” ។ នៅក្នុងផ្នែកនេះ អ្នកត្រូវដាក់បញ្ចូលនូវ៖ រចនាសម្ព័ន្ធនៃអង្គភាពនៅក្នុងក្រុមហ៊ុន ពត៌មានអំពីភាពជាកម្មសិទ្ធិរបស់ក្រុមហ៊ុន ប្រវត្តិរបស់ក្រុមគ្រប់គ្រងរបស់អ្នក និងគុណសម្បត្តិនៃប្រធានគ្រប់គ្រងរបស់អ្នក ។ (ប្រសិនអ្នកចង់បានពត៌មានបន្ថែមពីចំនុចនេះសូម ដាក់មតិស្នើរសុំនៅក្នុងប្រអប់បញ្ចេញមតិ)
៥. ខ្សែបន្ទាត់ផលិតផល ឬសេវាកម្ម
តើអ្នកលក់ផលិតផលអ្វី? តើផលិតផលនេះផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់អតិថិជនដែរឬទេ? តើ Lifecycle របស់ផលិតផលរបស់អ្នកគឺជាអ្វី? (ប្រសិនអ្នកចង់បានពត៌មានបន្ថែមពីចំនុចនេះសូម ដាក់មតិស្នើរសុំនៅក្នុងប្រអប់បញ្ចេញមតិ)
៦. ការធ្វើទីផ្សារ និងការលក់
តើអ្នករៀបចំគម្រោងធ្វើទីផ្សាររបស់ពាណិជ្ជកម្មអ្នកយ៉ាងដូចម្ដេច? តើយុទ្ធសាស្ត្រក្នុងការលក់របស់អ្នកគឺជាអ្វី?
សំណើរថវិការ
សេចក្ដីពង្រាងហិរញ្ញវត្ថុ
ពត៌មានបន្ថែម
ពត៌មានបន្ថែមគួរតែផ្ដល់ឲ្យអ្នកអានបានដឹងពីមូលដ្ឋាននៃតំរូវការរបស់អ្នក ។ និយាយឲ្យចំទៅ គឺអ្នកគួរសរសេរបញ្ចូលនូវតួសេចក្ដីនៃគម្រោងពាណិជ្ជកម្មរបស់អ្នក ។ (ប្រសិនអ្នកចង់បានពត៌មានបន្ថែមពីចំនុចនេះសូម ដាក់មតិស្នើរសុំនៅក្នុងប្រអប់បញ្ចេញមតិ)
៧. របៀបធ្វើឲ្យជំនួញរបស់លេចធ្លោ
ជំហានមួយក្នុងចំណោមជំហ៊ានជាច្រើនក្នុងការរៀបគម្រោងពាណិជ្ជកម្ម គឺការវិភាគស្វែងយល់នូវគោលដៅទីផ្សាររបស់អ្នក និងរកនូវមូលហេតុអ្វីដែលធ្វើឲ្យគេចង់ទិញផលិតផលនេះពីអ្នក ។ (ប្រសិនអ្នកចង់បានពត៌មានបន្ថែមពីចំនុចនេះសូម ដាក់មតិស្នើរសុំនៅក្នុងប្រអប់បញ្ចេញមតិ)
-
No comments:
Post a Comment